Even voorstellen

Hallo, mijn naam is Maaike Boere, geboren in Nieuwe Wetering.

In 2008 ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam. Van 2004 tot 2008 heb ik de opleiding Voeding & Diëtetiek gedaan en de titel diëtist behaald. Na het behalen van mijn diploma ben ik begonnen als diëtist bij Activite Thuiszorg in Leiderdorp.
“Helaas” werd ik in 2012 ontslagen samen met nog een aantal andere collega’s.
Dit was voor mij de aanleiding om voor mezelf te beginnen. Na een zeer stressvolle periode van onzekerheid en twijfels, kan ik nu alleen maar zeggen hoe fantastisch ik het vind om zelfstandig mijn praktijk te runnen. Ik ga iedere dag met veel plezier naar mijn werk en ik kan na al die jaren wel concluderen dat het coachen van mensen echt een passie is geworden!

lees meer over mij!

U kunt bij mij terecht voor een voedings- of dieet advies bij;

  • Overgewicht bij kinderen & volwassenen 
  • Emotie eten (m.b.v. oefeningen uit de Cognitieve Gedragstherapie).
  • Ondergewicht / Ondervoeding / Ongewenst gewichtsverlies
  • Diabetes mellitus type 1 en type 2 –> Het Koolhydraatarme ‘dieet’ – keto dieet of licht koolhydraatarm ‘dieet’.
  • Zwangerschapsdiabetes
  • Verhoogde bloeddruk
  • Verhoogd cholesterol
  • Hartfalen
  • Maagklachten
  • PMS: Pre Menstrueel Syndroom; hormonale disbalans, mood swings, eetbuien, somberheid
  • Darmklachten (PDS, divertikels) (V.a. sept 2018 ook voor het FODMAP dieet bij PDS)
  • Leververvetting
  • COPD (longklachten)
  • Eetstoornissen (Anorexia nervosa, Boulimia en BED (Binge Eating Disorder) en Orthorexia (té extreem bezig zijn met gezonde voeding)
  • Lactose intolerantie
  • De ziekte van Alzheimer
  • Depressie
  • Voedingsadvies bij het gebruik van antipsychotica/antidepressiva
  • Gezonde voeding voor alle leeftijdsgroepen, zwangeren en vegetariërs

Helaas ben ik NIET gespecialiseerd in voedsel allergieën. 

Naast bovenstaande redenen voor een afspraak, beoordeel ik uw voeding ook op volwaardigheid (tekorten ja/nee) en geef ik u, indien nodig,  advies in voedingssuppletie.

mijn instagram

.
^^^^ POSITIVITEIT QUOTE ^^^^
.
.
Hierbij mijn eerste positiviteit quote. Ik wil de komende tijd wat meer aandacht besteden aan positiviteit & dankbaarheid, om sommige mensen die het zwaar hebben (en geloof mij dat zijn er ongelofelijk veel!) een ❤️ onder de riem te steken!
.
.
Eenzaamheid en depressie komen steeds vaker voor, helaas ook bij jongeren. Voor velen is het een lastig onderwerp waar niet makkelijk over gepraat wordt, wat de klachten alleen maar kan verergeren. Dus ben je eenzaam of voel je je down of zeer somber, trek dan alstjeblieft aan de bel bij je huisarts of ga naar een psycholoog. Deze mensen zijn er om je te helpen. 
.
.
Gezonde voeding en structuur in je voeding en dag & nachtritme zijn belangrijk om ervoor te zorgen dat je voldoende rust en voldoende energie krijgt. Als je je dag en nachtritme omdraait of alleen eet wanneer je trek begint te krijgen, is de kans op voedingstekorten groot.
Ook kunnen tekorten van bepaalde vitamines de klachten verergeren.
Altijd goed om bij twijfels over hoe gezond jouw voeding is of vragen over vitamines, contact op te nemen met een diëtist/leefstijlcoach. Ook wij zijn er om je te helpen een betere versie van jezelf te worden. Niet alleen bij overgewicht, maar ook bij ondergewicht en ongewenst gewichtsverlies!
.
.
Een fijn weekend allemaal!🤗
.
.
#quote #positiviteit #positiviteitquote #eenzaamheid #depressie #corona #neveralone #zoekhulp #gezondheid #psychischegezondheid #emotieeten #anoniemeovereters #eetbuien #voedingenpsyche #selfcare #❤️
. ^^^^ POSITIVITEIT QUOTE ^^^^ . . Hierbij mijn eerste positiviteit quote. Ik wil de komende tijd wat meer aandacht besteden aan positiviteit & dankbaarheid, om sommige mensen die het zwaar hebben (en geloof mij dat zijn er ongelofelijk veel!) een ❤️ onder de riem te steken! . . Eenzaamheid en depressie komen steeds vaker voor, helaas ook bij jongeren. Voor velen is het een lastig onderwerp waar niet makkelijk over gepraat wordt, wat de klachten alleen maar kan verergeren. Dus ben je eenzaam of voel je je down of zeer somber, trek dan alstjeblieft aan de bel bij je huisarts of ga naar een psycholoog. Deze mensen zijn er om je te helpen. . . Gezonde voeding en structuur in je voeding en dag & nachtritme zijn belangrijk om ervoor te zorgen dat je voldoende rust en voldoende energie krijgt. Als je je dag en nachtritme omdraait of alleen eet wanneer je trek begint te krijgen, is de kans op voedingstekorten groot. Ook kunnen tekorten van bepaalde vitamines de klachten verergeren. Altijd goed om bij twijfels over hoe gezond jouw voeding is of vragen over vitamines, contact op te nemen met een diëtist/leefstijlcoach. Ook wij zijn er om je te helpen een betere versie van jezelf te worden. Niet alleen bij overgewicht, maar ook bij ondergewicht en ongewenst gewichtsverlies! . . Een fijn weekend allemaal!🤗 . . #quote #positiviteit #positiviteitquote #eenzaamheid #depressie #corona #neveralone #zoekhulp #gezondheid #psychischegezondheid #emotieeten #anoniemeovereters #eetbuien #voedingenpsyche #selfcare #❤️
***RATATOUILLE GEITENKAAS met HONING & PIJNBOOMPITTEN😋***
.
.
Ja dit is dus een door mij zelf bedacht lievelingsrecept en als je van geitenkaas en groenten houdt dan is dit gewoon genieten! Bovendien is het een vegetarisch recept en dat vind ik fijn, aangezien je niet elke dag vlees nodig hebt! Sterker nog, teveel (vooral rood en sterk bewerkt vlees) is slecht voor je gezondheid. Door de linzen krijgt het recept wat extra eiwitten, vezels en ijzer; prima vleesvervanger dus.👌🏼
.
.
Ingrediënten voor een flinke pan; 2-3 personen? (Let op: ik reken 4 plakjes geitenkaas per persoon gemiddeld).
- Bleekselderij; ik heb 1 hele gebruikt, maar als je niet van bleekselderij houdt kun je deze ook weglaten en extra courgette en tomaten toevoegen.
- 4 flinke vleestomaten
- 2 rode/oranje paprika’s
- 1/2 courgette (of hele)
- Eventueel 1/2 ui (ik vind zonder lekkerder)
-2 blikjes linzen uitgelekt
- Ongeveer 100gram geitenkaas per persoon
- Paar druppels honing
- Pijnboompitten
- Peper
- 1/2 groentebouillon blokje of kies voor wat zout
.
.
Hoe maak je dit? 
Was alle groenten. Schil de bleekselderij met een dunschiller. Kook dan kleine stukjes zo’n 10min en doe 4 tomaten met een kruisje erop erbij; zodat het vel los laat. 
Snijd dan alle andere groenten in kleine stukjes en wok alles in 2/3
lepels olijfolie. Ontvel de tomaten en rooster ondertussen ook de pijnboompitten en maak ze licht bruin op laag vuur. Snijd dan de tomaten fijn en voeg ook deze toe aan de groenten samen met de bleekselderij nadat je deze hebt afgegoten. Laat het lekker pruttelen op niet te hoog vuur en roer af en toe goed. Voeg dan de linzen toe en laat het nog verder pruttelen. Tot slot de geitenkaas erboven op, even laten smelten. Dan de pijnboompitten & wat druppels honing... en klaar is je lekkere maaltijd😍🙌
.
.
Eet smakelijk en laat je het mij weten in een bericht of in je story of je dit gemaakt hebt?!😃
.
#recept #geitenkaasrecept #vegetarischrecept #vegameal #eenpansgerecht #gratisrecept #foodlovefollow #foodfotografie #foodie #foods #leefstijlcoaching #vegamealprep #mealprepping #maaltijdplanning #structuurinvoeding #leefstijlinbalans #lekkereten
***RATATOUILLE GEITENKAAS met HONING & PIJNBOOMPITTEN😋*** . . Ja dit is dus een door mij zelf bedacht lievelingsrecept en als je van geitenkaas en groenten houdt dan is dit gewoon genieten! Bovendien is het een vegetarisch recept en dat vind ik fijn, aangezien je niet elke dag vlees nodig hebt! Sterker nog, teveel (vooral rood en sterk bewerkt vlees) is slecht voor je gezondheid. Door de linzen krijgt het recept wat extra eiwitten, vezels en ijzer; prima vleesvervanger dus.👌🏼 . . Ingrediënten voor een flinke pan; 2-3 personen? (Let op: ik reken 4 plakjes geitenkaas per persoon gemiddeld). - Bleekselderij; ik heb 1 hele gebruikt, maar als je niet van bleekselderij houdt kun je deze ook weglaten en extra courgette en tomaten toevoegen. - 4 flinke vleestomaten - 2 rode/oranje paprika’s - 1/2 courgette (of hele) - Eventueel 1/2 ui (ik vind zonder lekkerder) -2 blikjes linzen uitgelekt - Ongeveer 100gram geitenkaas per persoon - Paar druppels honing - Pijnboompitten - Peper - 1/2 groentebouillon blokje of kies voor wat zout . . Hoe maak je dit? Was alle groenten. Schil de bleekselderij met een dunschiller. Kook dan kleine stukjes zo’n 10min en doe 4 tomaten met een kruisje erop erbij; zodat het vel los laat. Snijd dan alle andere groenten in kleine stukjes en wok alles in 2/3 lepels olijfolie. Ontvel de tomaten en rooster ondertussen ook de pijnboompitten en maak ze licht bruin op laag vuur. Snijd dan de tomaten fijn en voeg ook deze toe aan de groenten samen met de bleekselderij nadat je deze hebt afgegoten. Laat het lekker pruttelen op niet te hoog vuur en roer af en toe goed. Voeg dan de linzen toe en laat het nog verder pruttelen. Tot slot de geitenkaas erboven op, even laten smelten. Dan de pijnboompitten & wat druppels honing... en klaar is je lekkere maaltijd😍🙌 . . Eet smakelijk en laat je het mij weten in een bericht of in je story of je dit gemaakt hebt?!😃 . #recept #geitenkaasrecept #vegetarischrecept #vegameal #eenpansgerecht #gratisrecept #foodlovefollow #foodfotografie #foodie #foods #leefstijlcoaching #vegamealprep #mealprepping #maaltijdplanning #structuurinvoeding #leefstijlinbalans #lekkereten

video van de maand!

KEER DIABETES OM – Verander je leefstijl!